Promet nekretnina u martu je povećan za 25%
- 12.04.2021
- Izvor: Danas
- Isečci iz novina (1)
U Srbiji je u martu mesecu 2021. godine promet... Više o tome
Fokus grupe su najčešća tehnika kvalitativnih istraživanja, koja predstavlja diskusiju na određenu temu, koja se odvija na neformalan način u grupi od 6 do 10 ljudi okupljenih da bi izrazili svoja mišljenja i ideje u vezi sa nekom zadatom temom. Grupu vodi iskusan moderator, koji je posebno pripremljen za određeni projekat. Tokom diskusije ispitanici pružaju puno informacija o svom mišljenju, razmišljanju i verovanju.
Svi ispitanici su nasumično izabrani i u cilju istraživanja ne smeju se međusobno poznavati.
Klijent diskusiju može da posmatra iza jednosmernog ogledala ili može da pogleda snimak iste, s obzirom da se svaka diskusija snima.
Analiza rezultata dobijenih grupnom diskusijom se vrši na osnovu izgovorenih reči. Naglasak se stavlja na razloge koji su pozadina različitih aspekata ponašanja.
Prednost fokus grupe je mogućnost podsticanja pojedinaca na dublje i detaljnije razmišljanje o svojim navikama, verovanjima i mišljenjima, kao i studija učesnika u prirodnom, svakodnevnom okruženju. Postoji mogućnost reagovanja i uključivanja drugih učesnika u grupi i neposredna interakcija istraživača i učesnika, što je takođe prednosti fokus grupe. Praksa i istraživanja su do sada pokazala da grupna diskusija više ohrabruje ljude da spontano iznose svoje emocije i mišljenje.
Fokus grupe predstavljaju 12% svih marketinških istraživanja. Godišnje se sprovede više od 50 000 fokus grupa. Još 1994. godine, kao metoda, je ocenjena da donosi najviše dobiti.